Estudiantes de Bachillerato ante las Personas de la Comunidad LGBTTTIQA+
DOI:
https://doi.org/10.24275/VIPK2801Abstract
The purpose of the paper is to analyze the definitions written by high school students in relation to members of the LGBTTTIQA+ community. To achieve this objective, an association instrument was designed and applied. Participants were asked to write, weigh, and define the three words with which they related to the people of this community. To systematize the information, the technique of natural semantic networks was used. The results report that the students of both campuses mostly mentioned and weighted the word “discrimination”. Subsequently, the different words were integrated into the following categories: Complaint, Values and Rights, Acceptance, LGBTTTIQA+ Movement and Stigmas. The category with the greatest Semantic Weight was Acceptance, followed by Complaint, then Values and Rights. The categories with the least semantic weight were LGBTTTIQA+ Movement and Stigmas.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 María Eugenia Chavez-Arellano, Juan Manuel Piña Osoriio, Dr.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Los derechos patrimoniales de la obra son transferidos de manera total y sin limitación alguna a la Universidad Autónoma Metropolitana, por el tiempo que establezca la Ley Nacional e Internacional y sin prejuicio de respeto a los derechos de autoría moral.